zwiększenie odporności dzięki sokom Zarazki niestety są bardzo groźne dla nas i atakują nas praktycznie nieustannie. W okresie jesiennym i zimowym mogą być istotnym problemem. Organizm człowieka jest wtedy osłabiony, brakuje słońca i złapanie infekcji jest bardzo proste.

W związku z tym, że ten ciężki okres dla naszego organizmu mamy właśnie blisko warto pomyśleć jak można sobie poradzić z tym, że atakujące nas zarazki mogą się dla nas stać niebezpieczne. Możliwości są tutaj różne i wyłącznie od nas zależy jak sobie poradzimy. Każdy szuka dla siebie jakiś sposobów, ale trzeba powiedzieć, że zawsze świetne są soki, które wpływają korzystnie na nasz układ odpornościowy i pozwalają unikać zachorowania. Warto wyciskać takie soki, które będą miały dużą ilość witaminy C. Soki z witaminą C W tym okresie warto wyciskać więcej tych owoców, które mają wiele witaminy C. nadają się do tego również warzywa takie jak brukselka, papryka zielona czy kalafior.

zawartość witaminy C w sokach Oczywiście są takie źródła witaminy C, których w okresie zimowym nie dostaniemy, ale na pewno warto będzie szukać tych, które są dostępne i pozwolą dobrze zadbać o zdrowie. Dzięki witaminie C nasz organizm na pewno będzie funkcjonował lepiej. Jeśli zależy nam na tym, by soki działały na nasz organizm jeszcze lepiej można wykorzystać jedno ciekawe rozwiązanie. Chodzi o dodawanie do soków imbiru.

Imbir. Wystarczy do każdego przygotowywanego soku dodać tylko kawałek korzenia imbiru w trakcie wyciskania. około centymetr grubości. Musimy pamiętać, że imbir ma charakterystyczny mocny smak, dlatego nie można przesadzić, by nie dać go za dużo.

Przez wiele kultur traktowany jest jako uniwersalne lekarstwo. Lecznicze właściwości znane są już od bardzo dawna. W naszym kraju nadal imbir jest mało popularny. Nawet niewiele osób w ogóle zdaje sobie sprawę z tego, że będzie można go użyć w wyciskarce w trakcie przygotowywania soku. A tak naprawdę sok z imbiru wpływa doskonale na naszą odporność, może działać przeciwzapalnie i chronić przed rozwojem bakterii. Dla wielu osób jest to sok, który działa rozgrzewająco i wpływa korzystnie na krążenie krwi. Sok z imbiru pomaga na już istniejące przeziębienie. Wpływa dobrze na katar, rozrzedza go, likwiduje kaszel, ból stawów czy mięśni, dzięki niemu przeziębienie będzie przebiegać zdecydowanie łatwiej. 

sok z imbirem Kilka przepisów na soki z dodatkiem imbiru.

Imbirowa pomarańcza: 1-2 pomarańcze 2-3 marchwie 2cm grubości plaster korzenia imbiru Pikantny sok pełen witaminy C i B. Jest również niesamowicie bogaty w antyoksydanty i minerały.

Imbirowy burak: 2 zielone jabłka 2 buraki 1-2cm grubości plaster korzenia imbiru. Sok ten jest pełen kwasu foliowego i minerałów takich jak potas, magnez i wiele innych. Co więcej zawiera dużo antyoksydantów i mnóstwo witaminy C.

Imbirowa gruszka: 2 gruszki 2 cytryna 1cm grubości plaster korzenia imbiru Pyszny sok pełen witaminy C i przeciwutleniaczy. Znakomicie oczyszcza organizm z toksyn.